ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ

ΕΝΑ ΜΠΛΟΥΖ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΤΙΣΗ

Παρουσίαση του Βιβλίου του Ιορδάνη Πουλκούρα

Δελτίο Τύπου 15ης Ιουλίου- Ενημερωτική εισήγηση περί του ΑΑΣΤ

Την 15η Ιουλίου 2020, έλαβε χώρα στο Τεκτονικό Μέγαρο Αθηνών ενημερωτική εισήγηση περί του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου και της διακριτότητας των δύο κυρίαρχων Σωμάτων.

Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος -Θρηνήσωμεν, θρηνήσωμεν, θρηνήσωμεν!

Ας θρηνήσουμε αδελφοί μου. Ένας παλαιός αδελφός που είχαμε την ευλογία να γνωρίσουμε ξεκίνησε το ταξίδι του για την Αιώνια Ανατολή.

Δωρεά από την Επαρχιακή Μεγάλη Στοά του Worcestershire στο Εθελοντικό Κέντρο EVESHA

Η Επαρχιακή Μεγάλη Στοά του Worcestershire της Αγγλίας προσέφερε το ποσό των 1600 λιρών στο Εθελοντικό Κέντρο EVESHAM

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2008

Παράλληλα Σώματα

Στον Ελευθεροτεκτονισμό δεν υπάρχει βαθμός ανώτερος του Διδασκάλου Ελευθεροτέκτονος. Όμως υπάρχουν «Σώματα» που δέχονται ως μέλη τους μόνο Διδασκάλους Ελευθεροτέκτονες. Τα Σώματα αυτά είναι ανεξάρτητα από τη «Συμβολική Στοά».Μπορούν να περιγραφούν ως συμπληρωματικά ή «παράλληλα» και συνήθως παρέχουν περαιτέρω οπτικές σε κάποια αλληγορικά, ηθικά ή και φιλοσοφικά στοιχεία του Ελευθεροτεκτονισμού.
Αν και ανεξάρτητα, τα «παράλληλα Σώματα», χαρακτηρίζονται Ελευθεροτεκτονικά, αφού για να γίνει κάποιος μέλος τους πρέπει να είναι ήδη Ελευθεροτέκτονας.
Τα άρθρα της «Ένωσης» της «Premier Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας» με την «Αρχαία Μεγάλη Στοά της Αγγλίας» (σε «Ενωμένη Μεγάλη Στοά της Αγγλίας» το 1813) περιόρισαν την αναγνώριση σε συγκεκριμένα Σώματα, όπως αυτά που εντάσσονται στο Σκωτικό Τυπικό και στο Τυπικό της Υόρκης. Κάποια «παράλληλα Σώματα», όπως για παράδειγμα αυτό των Ναϊτών Ιπποτών, έχουν επιπλέον απαιτήσεις λόγω της φύσης τους.
Τέλος, υπάρχουν σώματα στα οποία συμμετέχουν μόνο Ελευθεροτέκτονες, αλλά δεν έχουν σχέση με τη διδασκαλία του Ελευθεροτεκτονισμού, οπότε τυπικά δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως «παράλληλα Σώματα».
Πηγή:http://el.wikipedia.org

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008

Χρονολογική παρουσίαση βιογραφίας &Ελευθεροτεκτονική δραστηριότητα του Benjamin Franklin (1706-1790)

17 Ιανουαρίου 1706
Γεννήθηκε στη Βοστώνη, της Μασαχουσέτης.
Μαθήτευσε στον αδελφό του, Τζέιμς, ο οποίος ήταν τυπογράφος, μόλις στα 12 του χρόνια, τον εγκατέλειψε πέντε χρόνια αργότερα μετά από έντονες διαφωνίες και εγκαταστάθηκε στη Φιλαδέλφεια.
1727
Οργάνωσε τη λέσχη της «φατρίας» ("Junto" club), η οποία εξελίχθηκε στην Αμερικάνικη
Φιλοσοφική Εταιρεία και τη Λέσχη του «Δερμάτινου Περιζώματος», μία μυστική εταιρεία (όπως περιγράφεται στα Χρονικά της Φιλαδέλφεια και της Πενσυλβάνια του 1850, τόμος u, σελίδα 495 και στο βιβλίο «Ο Φραγκλίνος ως Ελευθεροτέκτων», σ. 7-9).
1730 - 1748
Πρώτα εργάστηκε ως τυπογράφος, στη συνέχεια έγινε ιδιοκτήτης μίας τυπογραφικής
επιχείρησης και εξέδωσε την εφημερίδα The Pennsylvania Gazette.
Φεβρουάριος 1730 - 1731
Μυήθηκε στην Στοά του Αγίου Ιωάννου (σύμφωνα με την Ιστορική Εταιρεία της
Πενσυλβάνια, τα πρακτικά της Στοάς του Αγίου Ιωάννη και το βιβλίο πρακτικών των συνεδριάσεων της Μεγάλης Στοάς της Πενσυλβάνια, 1885, σ. 37-39).
1731
Έθεσε τα θεμέλια για μία βιβλιοθήκη, η οποία αναπτύχθηκε σε Δημοτική Βιβλιοθήκη της
Φιλαδέλφεια.
24 Ιουνίου 1732
Εκλέχθηκε Δεύτερος Μέγας Επόπτης (σύμφωνα με την έκδοση της Pennsylvania
Gazette, αρ. 187, της 26ης Ιουνίου, 1732).
1732 - 1757
Κέρδισε ευρεία αναγνώριση με το «Poor Richard's Almanack».
24 Ιουνίου 1734
Εκλέχθηκε Μέγας Διδάσκαλος της Πενσυλβάνια (σύμφωνα με την Pennsylvania
Gazette, αρ. 290, Ιούνιος 1734).
Αύγουστος 1734
Δημοσίευσε ένα Τεκτονικό Βιβλίο του, μία επανέκδοση των Συνταγμάτων των
Ελευθερο-τεκτόνων του Άντερσον, το πρώτο Τεκτονικό βιβλίο το οποίο εκδόθηκε στην Αμερική (σύμφωνα με την Pennsylvania Gazette, αρ. 284, 9 – 16 Μαΐου, 1734).
28 Νοεμβρίου 1734
Έγραψε ως Μέγας Διδάσκαλος στον αδελφό Χένρυ Πράις στη Βοστώνη δύο αδελφικές
επιστολές, μία επίσημη σχετικά με Τεκτονικά ζητήματα και μία λιγότερο επίσημη (κατά μαρτυρία του Χένρυ Πράις)
1734 - 1735
Ο Φραγκλίνος και οι αδελφοί της Στοάς του Αγίου Ιωάννη, σύμφωνα με τις παλιές
τεκτονικές και οικογενειακές παραδόσεις, έθεσαν τον ακρογωνιαίο λίθο στο Δημόσιο Κτήριο «Μέγαρο της Ανεξαρτησίας», το οποίο χτίστηκε την περίοδο κατά την οποία ο Φραγκλίνος διετέλεσε Μέγας Διδάσκαλος (σύμφωνα με την ψηφοφορία της Συνέλευσης, την Ιστορία του Μεγάρου της Ανεξαρτησίας του Etting και επίσης, κατά τις καταγραφές ημερομηνίας στους πίδακες νερού του Μεγάρου)
1735 - 1738
Διετέλεσε Γραμματέας της Στοάς του Αγίου Ιωάννη.
13 Απριλίου 1738
Ο Φραγκλίνος, σε μία επιστολή προς τη μητέρα του, γράφει «οι Ελευθεροτέκτονες δεν
έχουν αρχές ή πρακτικές οι οποίες να είναι ασύμβατες με την θρησκεία και την καλή διαγωγή». (η πρωτότυπη επιστολή υπάρχει – με τον γραφικό χαρακτήρα του Φραγκλίνου – στο σχετικό Βιβλίο της Συλλογής της Ιστορικής Εταιρείας της Πενσυλβάνια)
25 Μαΐου 1743
Επισκέφθηκε την πρώτη Στοά (του Αγίου Ιωάννη) στη Βοστώνη (σύμφωνα με το βιβλίο
πρακτικών των συνεδριάσεων της Μεγάλης Στοάς της Μασαχουσέτης 1733-92, σελίδα 390).
1744
Ήταν ο κύριος συντελεστής στη βελτίωση του φωτισμού των δημόσιων δρόμων, εφηύρε
μία θερμαντική σόμπα (η οποία ακόμη κατασκευάζεται) και ενδιαφέρθηκε για τον ηλεκτρισμό.
1748
Πούλησε την επιχείρησή του στον προϊστάμενο και αποσύρθηκε για να αφιερώσει τον
εαυτό του στη δημόσια ζωή.
10 Ιουνίου 1749
Διορίστηκε Επαρχιακός Μέγας Διδάσκαλος από τον Τόμας Όξναρντ, της Βοστώνης
(σύμφωνα με το βιβλίο πρακτικών των συνεδριάσεων της Μεγάλης Στοάς της Πενσυλβάνια, 1882, σελίδα 157).
29 Αυγούστου 1749
Η Στοά της Ταβέρνας του Βαρελιού υπέβαλλε αίτηση στον Επαρχιακό Μέγα Διδάσκαλο
Φραγκλίνο για μία «Αντιπροσωπεία υπό την ανοχή του» (σύμφωνα με το σχετικό χειρόγραφο, των Πρακτικών της Στοάς της Ταβέρνας του Βαρελιού)
13 Μαρτίου 1750
Ολοκληρώνεται η θητεία του ως Επαρχιακού Μέγα Διδασκάλου και αμέσως διορίζεται
Αναπληρωτής Μέγας Διδάσκαλος από τον Γουίλλιαμ Άλλεν, τον Επαρχιακό Μέγα Διδάσκαλο (σύμφωνα με το Βιβλίο των πρακτικών των συνεδριάσεων της Μεγάλης Στοάς της Πενσυλβάνια, 1882, σελίδα 157).
1752
Έκανε τα περίφημα πειράματα με χαρταετό.
12 Μαρτίου 1752
Ορίζεται μέλος Επιτροπής για την ανέγερση της «Στοάς των Ελευθεροτεκτόνων» στη
Φιλαδέλφεια (σύμφωνα με το πρωτότυπο χειρόγραφο της Βιβλιοθήκης του Τεκτονικού Μεγάρου, της Φιλαδέλφεια).
25 Οκτωβρίου 1752
Επισκέφθηκε την Στοά της Ταβέρνας του Βαρελιού (σύμφωνα με το χειρόγραφο των
Πρακτικών της Στοάς της Ταβέρνας του Βαρελιού).
1754
Ήταν ο αντιπρόσωπος της Πενσυλβάνια στο Κογκρέσο του Ώλμπανυ.
11 Οκτωβρίου 1754
Παρίσταται στην Τριμηνιαία Εκδήλωση της Μεγάλης Στοάς της Μασαχουσέτης, η οποία
πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Συναυλιών της Βοστώνης (σύμφωνα με το Βιβλίο των πρακτικών των συνεδριάσεων της Μεγάλης Στοάς της Μασαχουσέτης 1733-92, σελίδα 34, και 1871, σελίδα 361).
24 Ιουνίου 1755
Είχε προεξέχοντα ρόλο στη Μεγάλη Επέτειο και Καθιέρωση της «Στοάς των
Ελευθεροτεκτόνων» στη Φιλαδέλφεια, το πρώτο Τεκτονικό κτήριο της Αμερικής (σύμφωνα με την Pennsylvania Gazette, αρ. 1384. 3 Ιουλίου 1755 και το Κήρυγμα της Εκκλησίας του Χριστού, Φιλαδέλφεια 1755, που βρίσκεται στο Αρχείο της Ιστορικής Εταιρείας της Πενσυλβάνια).
1757 - 1762
Εκπροσώπησε την Πενσυλβάνια στην Αγγλία με σκοπό την επιβολή φόρων στην
ιδιωτική ακίνητη περιουσία.
10 Οκτωβρίου 1759
Επισκέφθηκε την Στοά Άγιος Δαβίδ, στο Εδιμβούργο της Σκωτίας (σύμφωνα με το
αρχείο «Τέσσερεις Εστεμμένοι Μάρτυρες», του 1908 τόμος xxi, 3ο κεφάλαιο, σελίδα 270).
1760
Επαρχιακός Μέγας Διδάσκαλος της Φιλαδέλφεια (σύμφωνα με τα Συντάγματα του
Noorthouck, σελίδα 276 έκδοση του 1784 στο Λονδίνο)
17 Νοεμβρίου 1760
Παρίσταται στη Μεγάλη Στοά της Αγγλίας, η οποία συνεκλήθη στο «Στέμμα & Άγκυρα»,
στο Λονδίνο. Σύμφωνα με τα Πρακτικά της Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας, εισήλθε ως «Επαρχιακός Μέγας Διδάσκαλος».
1762
Προσφωνείται ως Μέγας Διδάσκαλος της Πενσυλβάνια (σύμφωνα με τις επιστολές του
αδελφού Βάλεντζ προς τον Φραγκλίνο οι οποίες βρίσκονται στο αρχείο της Αμερικάνικης Φιλοσοφικής Εταιρείας).
1766
Εκλήθη στη Βρετανική Βουλή των Κοινοτήτων για να αιτιολογήσει την αντίθεση των
αποικιών της Αμερικής στο Φόρο Χαρτοσήμου.
1775
Επέστρεψε στη Φιλαδέλφεια, όταν ο πόλεμος κατέστη αναπόφευκτος.
Έγινε μέλος του δεύτερου Ηπειρωτικού Κογκρέσου και ήταν στην επιτροπή η οποία συνέταξε και υπέγραψε τη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας.
1776
Εστάλη ως μέλος μίας τριμελούς επιτροπής για να διαπραγματευθεί μία διεθνή συνθήκη
με τη Γαλλία. Έτυχε τεράστιας δημοτικότητας κατά τη διάρκεια της παραμονής του, η οποία κράτησε έως το 1785, περίοδο κατά την οποία ήταν διπλωματικός εκπρόσωπος των Ηνωμένων Πολιτειών. Εντάχθηκε σε Τεκτονικές Στοές της Γαλλίας (σύμφωνα με έγγραφα του Αρχείου της Αμερικάνικης Φιλοσοφικής Εταιρείας)
7 Απριλίου 1778
Παραβρέθηκε στη μύηση του Βολταίρου στην Στοά των Εννέα Αδελφών (ή Μουσών), μία
διάσημη Στοά στο Παρίσι (σύμφωνα με το βιβλίο του Αμιάμπλ «Μία τεκτονική στοά πριν το 1787», σελίδα 65, του Λαντουάν «Ιστορία του Γαλλικού Ελευθεροτεκτονισμού» και του Κλος «Ιστορία του Ελευθεροτεκτονισμού στη Γαλλία»).
1778
Εντάσσεται στην Στοά των Εννέα Αδελφών στο Παρίσι. Προφανώς, το παράδειγμα του
Φραγκλίνου δεν άφησε ανεπηρέαστη την απόφαση της ηγετικής φυσιογνωμίας της φιλοσοφίας στο να γίνει δεκτός ως Ελευθεροτέκτων και από την άλλη μεριά είναι βέβαιο ότι η μύηση του Βολταίρου ήταν καθοριστική για την απόφαση του Ένδοξου Αμερικανού να ενταχθεί στις Εννέα Αδελφές (Στοά)-" " Το όνομα του Φραγκλίνου εμφανίζεται λίγο μετά εκείνου του Βολταίρου στην εκτυπωμένη κατάσταση του 1779"(σύμφωνα με το «Μία τεκτονική στοά πριν το 1789», σελίδα 145).
28 Νοεμβρίου 1778
Πρωτοστάτησε στην Στοά της Θλίψης ή Τεκτονική επικήδεια τελετή του Βολταίρου
(σύμφωνα με σχετικό Χειρόγραφο του Αρχείου της Αμερικάνικης Φιλοσοφικής Εταιρείας και Μετάλλιο το οποίο αποτελούσε τιμητικό ενθύμιο της περίστασης και το οποίο βρίσκεται στη Βιβλιοθήκη του Τεκτονικού Μεγάρου, στη Φιλαδέλφεια. Ο αδελφός Χώκινς δηλώνει ότι ένα ακόμη δείγμα αυτού του σπάνιου μεταλλίου βρίσκεται στην κατοχή της Μεγάλης Στοάς του Μέκλενμπουργκ, στη Γερμανία).
21 Μαΐου 1779
Εκλέχθηκε Σεβάσμιος Διδάσκαλος της Στοάς των Εννέα Αδελφών και η εφορευτική
επιτροπή ειδοποιώντας τον για την εκλογή αυτή στο Πασύ, κοντά στο Παρίσι, μίλησε περί των Σημαντικών και πολλών υποθέσεων τις οποίες είχε αναλάβει και σημείωσε ότι αντέχοντας αυτήν την ευθύνη θα μπορούσε να βρει χρόνο να «παρακολουθεί τις συνεδριάσεις των Ελευθεροτεκτόνων σα να ήταν ένας αδελφός με αρκετό ελεύθερο χρόνο». Ο Φραγκλίνος διετέλεσε Σεβάσμιος Διδάσκαλος για δύο χρόνια, ενώ η θητεία του είχε ανανεωθεί το 1780 (σύμφωνα με το «Μία Τεκτονική Στοά Πριν το 1789», του αδελφού Λουί Αμιάμπλ 1897, σελίδες 136, 145).
1781
Ορίστηκε μαζί με τον Τζέυ και τον Άνταμς να διαπραγματευθεί την υπογραφή της ειρήνης
με τη Μεγάλη Βρετανία.
1782
Εκλέγεται Σεβάσμιος, ήτοι Σεβάσμιος Διδάσκαλος της Στοάς των Εννέα Αδελφών, στη
Μεγάλη Ανατολή Παρισιού (σύμφωνα με τα έγγραφα του Αρχείου της Αμερικάνικης Φιλοσοφικής Εταιρείας)
7 Ιουλίου 1782
Μέλος της Σεπτής Στοάς του "Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ" (σύμφωνα με τα έγγραφα
του Αρχείου της Αμερικάνικης Φιλοσοφικής Εταιρείας).
1785
Εκλέγεται επίτιμο μέλος της Στοάς των Καλών Φίλων, της Ρουέν, στη Γαλλία (σύμφωνα
με τα έγγραφα του Αρχείου του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια).
24 Απριλίου 1785
Εκλέγεται Επίτιμος Σεβάσμιος της Σεπτής Στοάς του "Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ"
(σύμφωνα με τα έγγραφα του Αρχείου της Αμερικάνικης Φιλοσοφικής Εταιρείας).
Σεπτέμβριος 1785
Επέστρεψε στη Φιλαδέλφεια.
1785 - 1787
Ήταν πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου της Πενσυλβάνια (όργανο της τοπικής
αυτοδιοίκησης).
27 Δεκεμβρίου 1786
Κατά την αφιέρωση ενός κηρύγματος το οποίο εκφωνήθηκε κατά παράκληση του Μέγα
Διδασκάλου της Πενσυλβάνια, από τον αιδεσιμότατο Τζόζεφ Πίλμορ στην Εκκλησία του Αγίου Παύλου, της Φιλαδέλφεια, ο Φραγκλίνος αναφέρεται ως " ένας Ένδοξος Αδελφός του οποίου η διακεκριμένη μεταξύ των Τεκτόνων αρετή, του παρείχε το μέγιστο σεβασμό τους" (αντίγραφο από το Βιβλίο το οποίο βρίσκεται στο Αρχείο της Ιστορικής Εταιρείας της Πενσυλβάνια και τη Βιβλιοθήκη του Τεκτονικού Μεγάρου της Φιλαδέλφεια).
17 Απριλίου 1790
Απεβίωσε.
Πηγη:http://mystica.gr

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008

ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΑΚΟΥΜΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ, ΟΤΙ ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ, ΑΛΛΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΟ?
ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ,
ΚΑΙ ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΑΔΕΛΦΟΙ?
ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΑΥΤΟ ΠΟΝΗΜΑ, ΑΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΝΤΛΗΤΟ ΚΑΙ ΟΣΟ ΤΟ ΑΝΑΛΥΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ.

ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ, Η ΜΕΤΑΞΥ ΑΔΕΛΦΩΝ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ, Μτφ. ΣΤΕΝΗ ΦΙΛΙΑ.
Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗΣ ΣΚΟΠΕΙ ΝΑ ΕΝΩΣΗ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΟΛΟΥΣ, ΩΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ.
ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΩΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ
ΑΥΤΟΥ, ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞ ΑΙΜΑΤΟΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ
ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΟΥΝ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ, ΤΟΝ
ΒΑΘΜΟ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΔΕΣΜΟΥ , ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ , ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΥΨΗΛΟΤΕΡΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ.
ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ ΑΥΤΟ ΔΕ, ΤΟΝ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΡΚΕΤΕΣ
ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ.
ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗ: Ο ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΑΥΤΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΕΝΟΣ ΤΕΚ.:
ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ, ΩΣ ΕΝΙΑΙΟΥ, ΚΟΙΝΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ,
ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΥ ΣΚΟΠΟΥ.
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗΣ ΑΠΟΡΡΕΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΩΙΚΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ , ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΝΤΑ ΔΙΑΤΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΥΠΑΚΟΥΝ ,ΣΤΟΝ ΜΕΓΑ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ , ΤΗΣ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ.
Ο ΝΟΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΥΣΙΔΑ , ΟΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ
ΘΕΟΣ – ΚΟΣΜΟΣ – ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΕΝΣΑΡΚΩΝΕΤΑΙ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ, ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΥΤΟ , Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.

ΚΑΘΕ ΠΡΑΞΗ , ΚΑΘΕ ΣΚΕΨΗ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΕΜΑΣ
ΚΑΙ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΩΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ, ΜΕΤΑΔΙΔΕΙ ΣΤΗΝ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΨΥΧΗ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΔΟΝΗΣΕΙΣ, ΟΠΟΥ ΚΥΚΛΟ-
ΦΟΡΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
ΕΚΤΕΛΩΝΤΑΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΓΑΘΕΣ , ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ
ΙΔΕΩΔΗ , ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΥΣΙΑ.
ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΜΑΣ ΠΡΑΞΕΩΝ , ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΣΥΝΤΕΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΥΨΩΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ.
ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΦΥΣΙΚΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ , ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΟΧΙ ΑΓΑΘΕΣ , ΑΛΛΑ ΠΡΟΕΡΧΟΜΕ-
ΝΕΣ ΑΠΟ ΠΟΝΗΡΟ ΣΚΟΠΟ.
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ , ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΣΕ
ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΕΚΤ.: , Η ΗΘΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ
ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΑΘΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥΣ , ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΣΤΗΝ, ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ, ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ,
ΟΠΟΥ ΕΠΙΔΡΑ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΝΟΪΚΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ
ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ
ΝΑ ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ
ΓΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ.


ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ,
ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, ΟΧΙ
ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΕΓΩΠΑΘΟΥΣ ΑΓΑΠΗΣ ΤΩΝ
ΜΑΖΩΝ, ΑΛΛΑ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΤΑΤΟΥ ΕΚΕΙΝΟΥ ΕΡΩΤΟΣ,
ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΤΙΚΟ ΚΡΙΚΟ ΜΕΤΑΞΥ
ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ ΓΗΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΙΤΙΑ ΤΟΣΩΝ ΘΑΥΜΑΣΙΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ.
Η ΑΓΑΠΗ ΕΧΕΙ ΔΙΠΛΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ , ΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ , ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗ.
ΣΕ ΗΘΙΚΟ ΠΕΔΙΟ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΟΥΜΕ,
ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΑ ΕΞΗΣ :

« ΑΠΟΦΕΥΓΕ ΝΑ ΒΛΑΨΕΙΣ ΚΑΘΕ ΥΠΑΡΞΗ , ΕΙΤΕ ΔΙΑ
ΛΟΓΟΥ , ΕΙΤΕ ΔΙΑ ΣΚΕΨΕΩΝ , ΕΙΤΕ ΔΙΑ ΕΡΓΟΥ »
« ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΙΣ
ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ »

ΣΥΝΕΠΩΣ , ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΝΑ
ΠΡΑΤΤΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΚΟ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΠΙΖΗΤΟΥΜΕ ΜΕ
ΠΑΘΟΣ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ, ΤΟΥ ΑΓΑΘΟΥ,
ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ
ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΜΟΥΜΕ.
ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ
ΠΗΓΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ , ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΚΟΠΟ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ
ΕΠΙΤΕΛΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΕΠΡΩΜΕΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ , Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ
ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ.
ΑΝ , Η ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΗ ΑΓΑΠΗ, ΠΡΟΣ ΤΟΝ
ΑΝΘΡΩΠΟ, ΓΕΝΙΚΑ, ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ,
ΕΙΔΙΚΑ , ΔΕΝ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΜΑΣ,
ΑΝ , Η ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΔΕΝ ΚΟΡΥΦΩΝΕΤΑΙ,
ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ,
ΑΝ, ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΞΙΩΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ , ΣΤΗΝ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΜΑΣ, ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ
ΚΛΕΙΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ , ΑΠΟ ΤΟΥΣ
ΑΛΛΟΥΣ, ΤΟΤΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ , ΔΕΝ ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ.
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ , Η ΨΥΧΙΚΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΝ ΜΑΣ, ΣΥΣΚΟΤΙΖΕΤΑΙ , ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ
ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΚΟΠΟΣ ΜΑΣ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟΣ.
ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ
ΜΕΘΟΔΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΗΣ, ΔΙΑΝΟΙΑΣ ΚΑΙ
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΝΑ
ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΑΡΚΗ ΤΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΑΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ,
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ.
ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ , ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ, ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ , ΟΠΩΣ ΤΟ ΜΥΡΟΒΟΛΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ
ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗΣ, ΝΑ ΑΝΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ , ΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟΙ
ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ , ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΒΕΒΑΙΟ ΟΤΙ ΘΑ ΠΕΤΥΧΟΥΝ.

Η ΙΣΧΥ, ΕΝ ΤΙ ΕΝΩΣΗ.

Το παραπάνω πόνημα ανήκει στον αδελφό Δ...Μ... ο οποίος είχε την καλοσύνη να μας επιτρέψει την δημοσιευσή του.

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

Οι μασονικοί συμβολισμοί στο έργο του Μότσαρτ

H μουσική παραγωγή του Μότσαρτ υπήρξε πάντοτε ένα ζήτημα εκτενούς σχολιασμού από τους μουσικολόγους και τους μουσικογράφους. H συνθετική του δεινότητα εκτεινόταν σχεδόν σε όλα τα είδη μουσικής σύνθεσης που ήκμαζαν εκείνη την εποχή (είχε γράψει ακόμη και μουσική για παντομίμα) και η σκηνική μουσική δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Θα πρέπει να πούμε εξαρχής ότι ο «Θάμος» δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι κατέκτησε μια θέση στο ρεπερτόριο των συμφωνικών ορχηστρών του 20ού αιώνα. Μάλλον το αντίθετο ισχύει.
H, αρχική, σύνθεση της μουσικής για το έργο του Τομπίας Γκέμπλερ (1726-1786) «Θάμος, Βασιλιάς της Αιγύπτου» έγινε το 1773 αλλά υπήρξαν αναθεωρήσεις της κατά τα έτη 1775-6 και 1779-80, όπου κάποια από τα χορωδιακά αλλά και τα ορχηστρικά μέρη ξαναγράφτηκαν.
Οπως έχει καταδείξει η έρευνα, η μουσική του Μότσαρτ δεν ήταν η πρώτη που πλαισίωσε το έργο του Γκέμπλερ. Ο συνθέτης που αρχικά ασχολήθηκε με τον «Θάμο» ήταν ο Γιόχαν Τομπίας Σάτλερ, ο οποίος πέθανε το 1774 στη Βιέννη.
Το πρωτογενές υλικό του Γκέμπλερ προέρχεται από έναν αρχαίο αιγυπτιακό μύθο. Ο Γκέμπλερ δημιούργησε ένα θεατρικό έργο βασιζόμενος σε μια κλασική δραματική συνταγή, αυτή της αντιπαράθεσης του καλού (Θάμος) με το κακό (Φέρον), γεγονός που δεν ξενίζει τον γνώστη των θεατρικών αλλά και οπερατικών πρακτικών της εποχής.
Στόχος του συνθέτη λοιπόν ήταν να αποτυπώσει μουσικά τη σκηνική δράση που εκτυλισσόταν. Ως κύριο εκφραστικό μέσο στο συγκεκριμένο έργο ο Μότσαρτ χρησιμοποίησε την ορχήστρα και δευτερευόντως τη χορωδία και τον σολίστ (μπάσος). Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν πρόκειται για μια όπερα αλλά για ένα θεατρικό έργο που επενδύεται μουσικά.
Το πρώτο που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση είναι το μέγεθος της ορχήστρας που χρησιμοποιείται από τον Μότσαρτ. Αυτό δικαιολογείται φυσικά λόγω της προσπάθειας του συνθέτη να έχει όσο το δυνατόν περισσότερα ηχητικά «όπλα» ώστε να δημιουργεί τα ανάλογα ηχητικά αποτελέσματα. Επίσης έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς τις «αναφορές» που γίνονται σε μελλοντικά έργα του συνθέτη. Μελωδικά και ρυθμικά σχήματα που αργότερα θα χρησιμοποιηθούν στις όπερες «Ιδομενέας, Βασιλιάς της Κρήτης», «Ντον Τζιοβάνι» και «O μαγικός αυλός» διαφαίνεται ότι τριγυρίζουν στο μυαλό του Μότσαρτ από πολύ νωρίς.
Ακόμη οι μασονικοί συμβολισμοί είναι ένα γεγονός που δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε σε καμία περίπτωση. Ο «Θάμος» είναι ένα μασονικό έργο, είτε το δούμε ως θεατρικό είτε ως μουσικό. Είναι άλλωστε γνωστό ότι και ο Γκέμπλερ ήταν ελευθεροτέκτονας. Και μόνο ότι το έργο διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο (οι τεκτονικές τελετές έχουν επηρεαστεί από τις αρχαίες αιγυπτιακές τελετές) είναι ένα βάσιμο στοιχείο για τη τεκτονική ταυτότητα του έργου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως μας ενδιαφέρουν οι μασονικές αναφορές που ενυπάρχουν στη μουσική. Για παράδειγμα, στο ιντερλούδιο μετά την πρώτη πράξη ακούμε τρεις επαναλαμβανόμενες συγχορδίες στα πρώτα μέτρα που παραπέμπουν ευθέως στο 3, αριθμό συμβολικό των τριών αρχών του τεκτονισμού: Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφοσύνη. Ανάλογο μουσικό κείμενο υπάρχει και στον «Μαγικό αυλό», έργο το οποίο έχει βρεθεί πολλές φορές στο κέντρο της μουσικής διερεύνησης της μασονικής ταυτότητας του Μότσαρτ. Επίσης δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί σύμπτωση ότι ο μόνος χαρακτήρας ο οποίος έχει σόλο άρια στο έργο είναι ο μπάσος, δηλαδή ο Σέθος, ιερέας του Ναού του Ηλιου.
Είναι γεγονός ότι για το συγκεκριμένο έργο δεν έχει υπάρξει ιδιαίτερη μνεία στο διεθνές μουσικό στερέωμα. Παρ' όλα αυτά, εκτός από την όποια μουσική αξία και ωραιότητα, η οποία είναι τελικά ένα υποκειμενικό γεγονός στην τέχνη, που έχει το συγκεκριμένο μουσικό πόνημα, εν τούτοις προσφέρει στον ενδιαφερόμενο μια ανεκτίμητη δυνατότητα: να ανατρέξει στις πηγές και τελικά να κατοπτεύσει το συνθετικό παρελθόν άλλων σημαντικών έργων του συνθέτη, όπως για παράδειγμα της όπερας «O μαγικός αυλός». Εφόσον λοιπόν ο «Θάμος» αποτελεί μια σημαντική πηγή γνώσης για τον ερευνητή ίσως θα πρέπει να αποκτήσει και την ανάλογη θέση που του αρμόζει στις αίθουσες συναυλιών ώστε να κριθεί και ως μουσικό αποτέλεσμα.
Το ΒΗΜΑ, 29/01/2006 , Σελ.: Y14 Αλέξανδρος Χαρκιολάκης*
* Ο κ. Αλέξανδρος Χαρκιολάκης είναι μουσικολόγος στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη».

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2008

Πως μπορεί να παρουσιαστεί μια είδηση(Με έντονα γράμματα έχω επισημάνει τις πομπώδεις ? ανακαλύψεις )

Τρύπωσαν σ’ ένα ακατοίκητο νεοκλασικό της Πάτρας για να κοιμηθούν και χάθηκαν στις σκοτεινές μυστικές αίθουσες τελετών των μασόνων! Οσο απίστευτο κι αν ακούγεται, αυτό συνέβη σε μια παρέα Αφγανών λαθρομεταναστών οι οποίοι στην προσπάθειά τους να βρουν κατάλυμα για να περάσουν τη νύχτα τους ανακάλυψαν κρυφή μασονική στοά πλήρως εξοπλισμένη.Το περιστατικό που έχει αφήσει άφωνη την τοπική κοινωνία -και όχι μόνο- συνέβη τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής, όταν περαστικός ενημέρωσε την αστυνομία ότι Αφγανοί λαθρομετανάστες είχαν διαρρήξει το εγκαταλειμμένο κτίριο στην οδό Ρήγα Φεραίου στο κέντρο της πόλης. Ο ίδιος άνθρωπος, μάλιστα, στην καταγγελία του ανέφερε ότι μέσα από το κτίριο ακούγονταν φωνές, γεγονός που τον έκανε να υποθέτει ότι οι λαθρομετανάστες καβγάδιζαν μεταξύ τους.Στο σημείο έσπευσαν περιπολικά της αστυνομίας, άνδρες της οποίας με φακούς μπήκαν στο κτίριο και βρήκαν έντρομους τους λαθρομετανάστες να περιφέρονται στις αίθουσες. Αμέσως τους έβγαλαν έξω και άρχισαν να ψάχνουν τους χώρους, μήπως και κάποιοι ομοεθνείς τους είχαν κρυφτεί σε κάποια σκοτεινά δωμάτια που για χρόνια πίστευαν ότι παρέμεναν κλεισμένα. Τότε ήταν που έπαθαν σοκ. Από την έρευνα προέκυψε ότι όλο το κτίριο αποτελούνταν από μυστικές αίθουσες τελετών, ενώ ανακάλυψαν δεκάδες άμφια (ποδιές) που φορούν οι τέκτονες κατά τη διάρκεια των συναντήσεων και των τελετών τους.Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην «Espresso» ο διοικητής της Ασφάλειας Πατρών Θανάσης Νταβλούρος, «οι αστυνομικοί πήγαν μετά από καταγγελία να ελέγξουν διάρρηξη και βρέθηκαν μπροστά σε μια μυστική μασονική στοά. Οπως ήταν φυσικό, μείναμε έκπληκτοι, καθώς πρόκειται για πρωτοφανές γεγονός». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Στους χώρους βρέθηκαν αρκετά αντικείμενα και στολές, αλλά προς το παρόν δεν μπορούμε να πούμε τίποτα πεερισσότερο καθώς η έρευνα συνεχίζεται».Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στις αίθουσες τελετών βρέθηκαν στολές, διακριτικά, μάσκες, σφραγίδες, τελετουργικά σκεύη και άλλα αντικείμενα. Μάλιστα, οι αστυνομικοί φωτογράφισαν τόσο τους χώρους όσο και τα αντικείμενα, ώστε να μπορέσουν να τα δείξουν στους άμεσα ενδιαφερόμενους μήπως και κάποια είχαν κλαπεί από τους αλλοδαπούς.Το περίεργο, πάντως, είναι ότι μέχρι στιγμής κανείς δεν έχει επικοινωνήσει με την Ασφάλεια για να ενημερωθεί για το περιστατικό, ενώ εντύπωση ακόμη προκαλεί το γεγονός ότι κανείς δεν παρουσιάστηκε για να δηλώσει υπεύθυνος του συγκεκριμένου κτιρίου. «Ακόμη δεν γνωρίζουμε σε ποιον ανήκει το σπίτι της Ρήγα Φεραίου. Η υπόθεση ερευνάται» σημείωσε ο κ. Νταβλούρος και πρόσθεσε: «Στην Ασφάλεια είχαν φτάσει κατά καιρούς πληροφορίες για μασονικές τελετές, αλλά δεν γνωρίζαμε κάτι περισσότερο. Πολλά ακούγονται, αλλά τίποτα το συγκεκριμένο».Οπως, πάντως, μας αποκάλυψε αξιωματικός της Ασφάλειας, από τη μέχρι τώρα έρευνα προκύπτει ότι την πόρτα της εν λόγω μασονικής στοάς στην οδό Ρήγα Φεραίου έχουν περάσει εξέχουσες προσωπικότητες της τοπικής -και όχι μόνο- κοινωνίας. «Από καθηγητές πανεπιστημίου και επιφανείς γιατρούς μέχρι και πολιτικά πρόσωπα» σημείωσε και κατέληξε λέγοντας: «Τα αντικείμενα που βρέθηκαν είναι μεγάλης αξίας, που δεν μπορεί ένας απλός πολίτης να τα αγοράσει εύκολα. Μόνο η στολή που φορούν αξίζει γύρω στα 300 με 400 ευρώ».
Πηγή:http://www.espressonews.gr/default.asp?pid=21&la=2&catid=1&artid=862586