ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ

ΕΝΑ ΜΠΛΟΥΖ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΤΙΣΗ

Παρουσίαση του Βιβλίου του Ιορδάνη Πουλκούρα

Δελτίο Τύπου 15ης Ιουλίου- Ενημερωτική εισήγηση περί του ΑΑΣΤ

Την 15η Ιουλίου 2020, έλαβε χώρα στο Τεκτονικό Μέγαρο Αθηνών ενημερωτική εισήγηση περί του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου και της διακριτότητας των δύο κυρίαρχων Σωμάτων.

Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος -Θρηνήσωμεν, θρηνήσωμεν, θρηνήσωμεν!

Ας θρηνήσουμε αδελφοί μου. Ένας παλαιός αδελφός που είχαμε την ευλογία να γνωρίσουμε ξεκίνησε το ταξίδι του για την Αιώνια Ανατολή.

Δωρεά από την Επαρχιακή Μεγάλη Στοά του Worcestershire στο Εθελοντικό Κέντρο EVESHA

Η Επαρχιακή Μεγάλη Στοά του Worcestershire της Αγγλίας προσέφερε το ποσό των 1600 λιρών στο Εθελοντικό Κέντρο EVESHAM

Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010

Kali xronia me ygia kai xara

 31 Δεκεμβρίου . Τελευταία ημέρα του έτους. Όπως κάθε μέρα παίρνω το metro από τη Δάφνη για την Ομόνοια. Ο κόσμος λιγοστός. Σχεδόν κανείς δεν δίνει σημασία στους μικροπωλητές και επαίτες που κατακλύζουν το σταθμό και που προσπαθούν να αποσπάσουν την προσοχή αλλά και τον οβολό των περαστικών με κάθε τρόπο.

 Αφού μπαίνω στο βαγόνι προσπαθώντας να κρατήσω τα μάτια μου ανοιχτά η προσοχή μου αποσπάται από το μελωδικό τραγούδι δύο νεαρών κοριτσιών που λένε τα κάλαντα . Δύο πραγματικά καλοδουλεμένες φωνές με τέλεια άρθρωση , τονικότητα, χρεία με λίγα λόγια γεμάτες μουσικότητα. Με παρασύρουν με το μελωδικό τους άσμα και με ταξιδεύουν στιγμιαία πίσω στα παιδικά μου χρόνια όπου μαζί με την παρέα μαζευόμασταν από τα χαράματα προκειμένου να προλάβουμε να τα πούμε σε ολόκληρο το νησί μπας και καταφέρναμε να μαζεύουμε πεντακόσιες δραχμές για να αγοράσουμε καμιά δερμάτινη μπάλα. Μόλις τελείωσαν το τραγούδι τους και μάζεψαν τα λιγοστά (ελέω κρίσης )κέρματα που τους έδωσαν οι συνεπιβάτες μου άρχισαν να συζητούν μεταξύ τους στα Ρώσικα ή τέλος πάντων σε κάποια γλώσσα της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Αυτά τα κοριτσάκια που έλεγαν τα κάλαντα με τόσο πάθος και τόση μελωδικότητα δεν ήταν ελληνόπουλα.

 Αυτομάτως το βλέμμα μου στράφηκε δίπλα, στα μπροστινά καθίσματα όπου μια παρέα από τέσσερα κορίτσια με τους γονείς τους , 10-12 ετών το πολύ, αστειευόντουσαν μεταξύ τους δείχνοντας το ένα στο άλλο φωτογραφίες από τα I-Phone που κρατούσαν. Όχι μόνον δεν είχαν ακούσει το τραγούδι των δύο κοριτσιών από την Ρωσία αλλά αμφιβάλω εάν είχαν πει κάλαντα ποτέ στη ζωή τους. Αυτά τα κοριτσάκια που σίγουρα δεν έχουν ζήσει και βιώσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι λογής ξένοι που εισέρχονται στην πατρίδα μας , αυτή τη μέρα που ο λαός στη χώρα μας την έχει στολίσει με χιλιάδες τραγούδια και παραδόσεις, αντί να γεμίζουν με τις γλυκές τους φωνές (έστω και ειπώ την εποπτεία των γονιών λόγω εγκληματικότητας) τις γειτονιές της Αθήνας μεταφέροντας το μήνυμα της ελπίδας και της νέας αρχής που όλοι έχουμε ανάγκη , ήταν απορροφημένα σε έναν εικονικό επίπλαστο κόσμο που μεθοδικά και με ζήλο εμείς οι μεγαλύτεροι δημιουργήσαμε.
Γι’ αυτά τα κοριτσάκια τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά δεν σημαίνουν πιθανώς τίποτα πέρα από την προσμονή του δώρου, που πολλές φορές δεν φθάνει το μηνιάτικο του γονέα για να το αγοράσει, που θα φέρει ο Άγιος Βασίλης . Ποιος νοιάζεται εάν υπάρχει η δεν υπάρχει. Εάν κατεβαίνει από καμινάδες η μπαίνει από χαραμάδες. Εάν φέρνει τα δώρα από την Καισαρεία ή από το Jumbo. Έχουμε γίνει τόσο κυνικοί που δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να τυλίξουμε το δώρο του παιδιού μας σε ένα Χριστουγεννιάτικό περιτύλιγμα αλλά το αφήνουμε κάτω από το δέντρο μέσα στη σακούλα του γνωστού μαγαζιού , πολλές φορές ξεχνώντας μέσα και την απόδειξη . Αυτά τα παιδάκια τα έχουμε καταδικάσει να μην νιώσουν ποτέ το γλυκό φόβο των Καλικατζάρων που θα προσπαθήσουν να κλέψουν τα γλυκίσματα της μαμάς. Για αυτά τα παιδιά το στολισμένο καραβάκι , το στρωμένο χριστουγεννιάτικο τραπέζι , το δέντρο δεν λένε τίποτα. Αυτό που τα συνδέει με το πνεύμα των Χριστουγέννων είναι εάν θα καταφέρει ο Άγιος Βασίλης να βρει το νέο I-Phone και να το φέρει εγκαίρως. Σχέσεις , συναισθήματα , όλα εκφράζονται μέσω ενός sms με greeklish χαρακτήρες.
Οι σκέψεις μου διακόπηκαν ξαφνικά από τον ήχο του σύγχρονου κινητού μου.

Έχετε νέο γραπτό μήνυμα.

Menu

Ανάγνωση νέου μυμήματος

“ Kali xronia me ygia kai xara. Giorgos! ‘’

Menu

Απάντηση σ’ αυτό το μήνυμα

‘’ File xronia polla me ygia kai se esena”

Αποστολή

Και τότε ξαφνικά είδα την πραγματικότητα. Με δυσκολία κρατήθηκα για να μην κλάψω. Ζούσα και εγώ σ’ αυτόν το επίπλαστο , εικονικό κόσμο. Ήμουν μέρος του. Εγώ τον είχα δημιουργήσει. Έφταιγα και εγώ

Αισθάνθηκα για μια στιγμή ως σύγχρονος Θνήσκων Γαλάτης γερμένος στην πνευματική μου ασπίδα (που νόμιζα ότι είχα) να ατενίζω τις μαύρες πύλες του Άδη (πνευματικού ) διατηρώντας το περίφημο, αρχαϊκό μειδίαμα στα χείλη μου.
Καλή χρονιά σε όλους.

Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

Στοά Philip Broadfoot

H Στοά Philip Broadfoot του North Lynn της Αγγλίας προσέφερε τα ποσό των 300Λιρών στην Lynn Polio Group (ομάδα ατόμων με πολιομυελίτιδα). Η πρόεδρος της ομάδας Sue O'Brien δήλωσε ότι ο σύλλογος έχει ανάγκη από οποιαδήποτε βοήθεια για κάλυψη των λειτουργικών του αναγκών και διευκρίνισε ότι η προσφορά της στοάς Philip Broadfoot θα τους βοηθήσει πολύ για τα έξοδα του 2011

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

Προσφορά βοήθειας

Τα μέλη των Στοών του Ντάριεν του Κονέκτικατ των ΗΠΑ συμμετείχαν για ένα Σαββατοκύριακο στο Στρατό Σωτηρίας ένα θεσμό που προσφέρει βοήθεια σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Συγκεκριμένα ο Bob Riith αναπληρωτής ΜΔ και ο Γραμματέας Mike Jachimczyk για δύο ημέρες πριν τα Χριστούγεννα  μαζί με άλλους εθελοντές Τέκτονες αλλά και μέλη άλλων οργανώσεων προσέφεραν χαρά σε οικογένειες οι οποίες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης.


Είθε τέτοιες ενέργειες να θεσμοθετηθούν και στην πατρίδα μας με πρωτοστάτες τις Τεκτονικές Δυνάμεις οι οποίες πρέπει να ενώνουν τις δυνάμεις τους όταν πρόκειται για τέτοιους ιερούς σκοπούς.

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Υπατο Συμβούλιο του 33ου - Απολογισμός - Δράση









Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Χτύπησε πάλι ο Μητροπολίτης Πειραιώς




Ο Μητροπολίτης Πειραιώς για άλλη μια φορά τα έβαλε με τους Τέκτονες

Ο Ράμπο της Εκκλησίας εμφανιζόμενος στην εκπομπή του Mega Channel Κοινωνία ώρα Mega στις 20-12-2010 δήλωσε ότι για την οικονομική κρίση στη Ελλάδα φταίνε οι Σιωνιστές και οι Ελευθεροτέκτονες.

Συγκεκριμένα είπε ΄΄ ο κος Παπακωνσταντίνου οφείλει να διαλύσει τις μασωνικές Στοές διότι έχουν συγκεκριμένη θρησκευτική παραδοχή και κρύβονται πίσω από συλλόγους. Στην Μητρόπολή μου υπάρχουν 15 τέτοιες Στοές. ΄΄ και ΄΄ ο Μελισσαρόπουλος του περιοδικού Ιλισός ισχυρίζεται ότι ο ΜΑΤΣ είναι ο Εωσφόρος ΄΄

Κατεβάστε σε μορφή mp3 και ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη (διάρκεια 27 λεπτά. Έχει ενδιαφέρον)

http://www.mediafire.com/?cjo52yptj703m2t

Μπορείτε επίσης να την ακούσετε On Line στη σελίδα Radio Tektonismos (πάνω δεξιά στο menu)

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Ο Μαγικός Αυλός στο Θέατρο Ολύμπια

=""> Εθνική Λυρική Σκηνή - Θέατρο Ολύμπια - 15 Δεκεμβρίου 2010

Ο Αρνώ Μπερνάρ σκηνοθετεί τον 'Μαγικό αυλό' του Μότσαρτ, ένα έργο στο οποίο κυριαρχούν η δύναμη της αγάπης, η ιδέα της αδελφοσύνης και το μεγαλείο της συγχώρεσης. Για λίγες μόνο παραστάσεις από τις 4 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Ολύμπιατης Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Η μάχη του καλού ενάντια στο κακό, η νίκη της αλήθειας ενάντια στο ψέμα, η διαρκής αναζήτηση της αρετής συναρπάζουν σε αυτό το οπερατικό κομψοτέχνημα. Οι ιδέες του Ελευθεροτεκτονισμού και του Διαφωτισμού, όπως οι έννοιες της ελευθερίας και της ισότητας, αποτελούσαν θεμελιώδεις αξίες στη ζωή του συνθέτη, που μας ταξιδεύει από την αρχαία Αίγυπτο μέχρι ένα παραμυθένιο δάσος, όπου πρωταγωνιστούν ο Παπαγκένο, η Παμίνα, ο Σαράστρο και η μοχθηρή Βασίλισσα της Νύχτας...



Συντελεστές: Μουσική διεύθυνση Μύρων Μιχαηλίδης, Μίλτος Λογιάδης, Σκηνοθεσία Αρνώ Μπερνάρ, Πρωταγωνιστούν: Βασιλική Καραγιάννη, Αντώνης Κορωναίος, Δημήτρης Καβράκος, Μαρία Μητσοπούλου κ.ά

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4, 5, 8, 10, 15, 19, 22, 29 Δεκεμβρίου 2010 2, 6 Ιανουαρίου 2011 Έναρξη 20:.00

Όταν οι Τέκτονες έγραφαν ιστορία



Το1770 τα Βρετανικά στρατεύματα αποβιβάζονται στη Βοστώνη. Τα Συντάγματα 29 και 64 έχουν αναλάβει τον έλεγχο της περιοχής και οι συγκρούσεις είναι συχνές και ιδιαίτερα έντονες. Στην περιοχή υπάρχει η ταβέρνα Green Dragon (η οποία έχει αγοραστεί στα 1764 από τη Μεγάλη Στοά της Σκωτίας). Εκεί συναντιούνται Τέκτονες για τις εργασίες τους , αδελφοί ετερόκλητοι , διαφορετικοί. Όπως λέει η παράδοση αναγνωρίζονται από το τι παραγγέλνουν. Αυτοί που παραγγέλνουν τσάι είναι Tory ( φιλομοναρχικοί) ενώ αυτοί που παραγγέλνουν καφέ είναι πατριώτες. Αυτός ο διαχορισμός γίνεται διότι οι αποικιοκράτες αγαπούσαν πολύ το τσάι.




Με τον καιρό η πίεση του Βασιλιά της Αγγλίας γίνεται εντονότερη .Η δυσφορία για τα φορολογικά μέτρα αρχικά αλλά κυρίως για τον φόρο του τσαγιού που διατηρήθηκε για λόγους γοήτρου έπειτα τις πρώτες αντιδράσεις των αποίκων, οδήγησε τους Αμερικανούς όχι μόνο να σταματήσουν να αγοράζουν τσάι αλλά να καταστρέψουν και μεγάλα φορτίου τσαγιού, πετώντας τα στην θάλασσα, στο λιμάνι της Βοστόνης στις 16 Δεκεμβρίου 1773. Στη συγκεκριμένη ενέργεια συμμετάσχουν πολλοί Τέκτονες , αρκετοί από αυτούς μέλη της Στοάς του Αγίου Ανδρέα. Λέγεται μάλιστα ότι ο Συνταγματάρχης του Αγγλικού στρατού που τοποθέτησε ο Κυβερνήτης για την τήρηση της τάξης στο λιμάνι ,John Hancock, ήταν και αυτός μέλος της Στοάς του Αγίου Ανδρέα. Μάλιστα την τελευταία ημέρα της προθεσμίας όπου έπρεπε να ξεφορτοθούν στο λιμανί της Βοστώνης τα φορτία τσαγιού που είχαν σταλεί από την Αγγλία , ο αδελφός John Hancock και το ο Μεγάλος Διδάσκαλος Rowe, μαζί με τον ιδιοκτήτη του πλοίου τσαγιού Dartmouth, συναντήθηκαν για να πείσουν τον κυβερνήτη να παρέμβει και να βρουν κάποιο είδος συμβιβασμού προτού ξεσπάσουν οι ταραχές.

Αυτό το ιστορικό κτίριο κατεδαφίστηκε το 1854.

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

Στοά ‘’Gate Pa’’

Στις 16 Δεκεμβρίου έντεκα φοιτητές του Πανεπίστημίου Waikato της Νέας Ζηλανδίας έλαβαν χρηματικά βραβεία , από την Στοά ‘’Gate Pa’’ για τις Ακαδημαϊκές τους επιδόσεις.
Ο θεσμός αυτός δημιουργήθηκε από τη συγκεκριμένης Στοά το 2002 και από τότε κάθε χρόνο βραβεύονται οι καλύτεροι φοιτητές του Τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών .Τα βραβεία αρχικά ήταν 600 δολάρια ανά φοιτητή αλλά με την έντονη προσπάθεια των αδελφών φέτος έφθασαν τα 2100.

Ο Λέκτορας του Πανεπιστημίου Dr Peter Stanley αναφέρθηκε στο πόσο σημαντική είναι για τους φοιτητές η συνδρομή των Τεκτόνων.

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Museum of Freemasonry

Austrian Museum of Freemasonry

Για όσους επισκεφτούν αυτές τις ημέρες την Αυστρία να τους ενημερώσουμε ότι διαθέτει ένα εξαιρετικό Τεκτονικό Μουσείο με πλούσια εκθέματα. Αξίζει να το επισκεφτείτε.

Δωρεά της Στοάς Pevensey Lodge 8318


Τα μέλη της Στοάς Pevensey Lodge 8318 στην Αγγλία δώρισαν στο νοσοκομείο της περιοχής ειδικούς ανεμιστήρες οι οποίοι περιορίζουν τις μολύνσεις στο χώρο που είναι τοποθετημένοι

Τα χρήματα για τα συγκεκριμένα μηχανήματα συγκεντρώθηκαν από εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από μέλη της Στοάς το περασμένο καλοκαίρι.

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Τεκτονικά Διπλώματα

Μια ενδιαφέρουσα συλλογή από Τεκτονικά Διπλώματα





Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

O Τεκτονισμός στην Αργεντινη


 Ο Ελευεθεροτεκτονισμός εμφανίστηκε στο Μπουένος Άιρες στα 1975 με την ομάδα Logia Independencia. Αποτελούταν κυρίως από νεαρούς διανοούμενους οι οποίοι είχαν υψηλή μόρφωση από τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια. Μερικά από τα εξέχοντα μέλη ήταν ο Juan JoseCastelli Juan José Paso, Feliciano Chiclana, Matías Irigoyen, Nicolás Rodríguez Peña, Hipólito Vieytes, Juan Larrea, Domingo Matheu και Antonio Luis Berutti.

 Στις 25 Μαϊου του 1808 ο Don Jose de San Martin δημιουργεί την πρώτη Στοά με το όνομα Integridad με πρώτο Μεγάλο Διδάσκαλο το Στρατηγό Francisco Solano Γενικό Διοικητή της Ανδαλουσίας. Ήταν η στιγμή όπου ο Saint Martin ήλθε σε επαφή με τον Λόρδο Mac Duff, έναν ευγενή Σκωτσέζο ο οποίος συνέβαλε στο επαναστατικό κίνημα για την απελευθέρωση της Νοτίου Αμερικής.


Ο Σαν Μάρτιν ταξίδεψε στην Αγγλία όπου ήλθε σε επαφή με τους Alvear, Zapiola, Berro και Cuido οι οποίοι αποτελούσαν μέλη της Στοάς Lautaro που είχε δημιουργηθεί από τον Francisco de Miranda o οποίος μαζί με τον Bolivar αγωνίζονταν ήδη για την απελευθέρωση της Βενεζουέλας.

Στις 9 Μαρτίου του 1812 ο Σαν Μαρτιν καταφθάνει στο Μπουένος Άιρες με τη Βρετανική Φρεγάτα George Canning και συνοδεύεται από υψηλούς διπλωμάτες και στρατιωτικούς όπως οι Chilavert, Zapiola, Carlos de Alvear, Arellano και ο Βαρόνος Olambert.

Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας στο Tucumán το 1816, η Συντακτική Συνέλευση το 1853 και τη συνέλευση του 1860 ήταν ως επί το πλείστον έργο των Τεκτόνων.

 Ήδη είχε αρχίσει ένα μεταναστευτικό κύμα από την Βρετανία προς το Μπουένος Άιρες .Έτσι ως φυσική συνέπεια , δημιουργείται στις 10 Ιουνίου του 1853 η πρώτη η αγγλική Στοά , "Excelsior Lodge" η οποία εργάζονταν σύμφωνα με το αγγλικό τυπικό. Στις 5 Δεκεμβρίου του 1861 η Ηνωμένη Μεγάλη Στοά της Αγγλίας αναγνωρίζει την Μεγάλη Ανατολή της Αργεντινής ως κανονική Τεκτονική δύναμη.
Το 1861 ανοίγει η Στοά Silver River Lodge No. 876 στο Montevideo, το 1864 Star of the South Lodge No. 1025, και το 1872 Lodge of Harmony No. 1411 στο Valparaíso.

 Ο Ελευθεροτεκτονισμός υφίσταται στην Αργεντινή έως σήμερα και Στοές λειτουργούν στις πόλεις Buenos Aires, Rosario, Μεντόζα, Tucumán, Κόρδοβα, Bahía Blanca, Campana, Quilmes, Villa Devoto, Hurlingham, Lomas de Zamora και Tigre.

Το κτίριο της Ην. Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Δημοπρασία Σπανίων Βιβλίων Ελλήνων Βιβλιοφίλων

Σας ενημερώνουμε ότι στην 101η Δημοπρασία Σπανίων Βιβλίων Ελλήνων Βιβλιοφίλων που θα διεξαχθεί από τον Οίκο Σπανός Βιβλιοφιλία, στις 16 & 17 Δεκεμβρίου 2010, περιλαμβάνονται ορισμένα αξιόλογα παλιά ή/και δυσεύρετα βιβλία και μελέτες αποκρυφισμού και τεκτονικού ενδιαφέροντος.


Τα έργα μπορείτε να τα δείτε και online στην σελίδα www.spanosrarebooks.gr

http://www.spanosrarebooks.gr/auctions/index.php?cPath=11



Παρακαλούμε σε περίπτωση ενδιαφέροντος δηλώστε συμμετοχή ή αποστείλατε

την προσφορά σας με φαξ (Τηλ. 2103614332-2103623917, φαξ 210 8953076)


Βιβλιοφιλικά

Κώστας Σπανός



11. ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ – ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ [86-97]

86 ΣΙΒΥΛΛΙΑΚΟΙ ΧΡΗΣΜΟΙ, SIBYLLINA ORACULA, Παρίσι 1607. Κείμενο ελληνικό - λατινικό. Βιβλιοδ. όλο δέρμα εποχής, κόκκινες ακμές, σσ. 524+D. IOANNIS OPSOPOEI NOTAE IN SIBYLLINA σσ. 73. [δεμ. μαζί] ORACULA MAGICA ZOROASTRIS, Parisiis 1607, σσ. 144. [δεμ. μαζί] ORACULA METRICA IOVIS, APOLLINIS, HECATES, SERAPIDIS ET ALIORUM, Parisiis 1607, σσ. 144+index. 700-800

87 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΑΝΕΣΤΗΣ, ΝΕΩΤΑΤΟΣ ΟΝΕΙΡΟΚΡΙΤΗΣ ήτοι ΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ ΕΝΤΕΛΗΣ ΕΞΗΓΗΣΙΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ μετά πολλών εικονογραφιών, τυπ. “Ο Κοραής’, 1870. Σσ. 144. [δεμ. Μαζί] Η ΠΑΙΓΝΙΟΧΑΡΤΟΜΑΝΤΕΙΑ ήτοι η ανεύρεσις του μέλλοντος, με εικόνας, [1850 περ.]. Σσ. 38. 130-200

88 BESANT ANNIE, MYSTICISM, London, The Theosophical Publishing Society, 1914. Σσ. 143. 25-30

89 ΜΩΛΦΟΡΔ ΠΡΕΝΤΙΣ, Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ, εκδ. “Βραδυνής”, 1925. (Μετεμψύχωση, Δένδρα, Ύπνος, ο εσωτερικός ιατρός, η θρησκεία των ενδυμάτων, ο γάμος, αλληλομαγνητισμός, εξομολόγηση, αθανασία της σάρκας). Με φθορές και υπογραμμίσεις, σσ. 109. 40-50

90 LE BARON DU POTET, TRAITE COMPLET DE MAGNETISME ANIMAL, Paris 1930. Σσ. 632. 35-50

91 MAGRE MAURICE, LA CLEF DES CHOSES CACHEES, Paris 1935. Σσ. 206. 30-40

92 [ΜΑΣΟΝΙΑ], FREEMASONRY, THE HISTORY OF ENGLISH, London [1936 περ.]. Πλούσια εικονογραφημένο αναμνηστικό λεύκωμα. 50-60

93 ΤΑΝΑΓΡΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΕΙΣ ΤΑ ΠΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, εκδ. Ιω. Σιδέρης, [χ.χ. 1938 περ.]. Άκοπο. Σσ. 104. 20-25

94 BOZZANO ERNESTO, ΨΥΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΣΜΟΣ, μτφρ. Γ. Δ. Χριστοδουλάκη, εκδ. 1938. Σσ. 279. [μαζί] ΠΙΣΣΑΝΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ, Η ΣΟΛΟΜΩΝΙΚΗ, επιστημονική έρευνα επί των αποκρύφων Δοξασιών, [χ.χ.]. Σσ. 79. (2) 50-60

95 [ΧΑΛΑΣ ΑΝΤ.], ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΣΜΟΣ, ΜΑΓΕΙΑ, Δακτυλόγραφα, σε φάκελο [1950 περ.], ως εξής: 1) Τα Φαινόμενα της Νεκραναστήσεως, 3φ. 2) Απόστολος Παύλος, Δεισιδαιμονέστερους [Έλληνες θεωρώ], 6φ. 3) & 4) Ανατριχιαστική Απίστευτος Ιστορία, 28φ. 5) Εξιλασμός και Κόλασις, 9φ. 6) Οι τρεις Μέγιστοι Έλληνες Κοσμοκράτορες, 4φ. 7) Ιστορία της Μαγείας, 7φ. 8) & 9) Η Μαγεία δια μέσου των αιώνων, 6φ. 10) Οι Βρυκόλακες, 4φ. 11) Μια απαίσια νεκραναστήσεως περίπτωσης, 3φ. 12) Μεταθανάτια Μυστήρια, 2φ. 13) Ιστορία της Μαγείας, 32φ. 14-18) Ελευσίνια Μυστήρια, 20 φ. περ. 19) Ιστορία Μαγείας, Βρυκόλακες, Νεκρομαντεία, 15 φ. περ. 20) Η εκπολίτισις της Δύσεως από το Αθάνατον Ελληνικό Πνεύμα, 10 φ. Σύνολο περίπου 170 φύλλα. 1000-1500

96 ΤΕΚΤΟΝΙΚΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ, Επίσημον Όργανον Της Μεγάλης Στοάς Της Ελλάδος, τεύχη: 1-6 & 9, 1950-1952. (7) 35-40

97 [ΤΟ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΥΠΑΤΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΝ ΤΟΥ 33ου ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΒΑΘΜΟΥ] ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟΥ ΣΚΩΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ, (διάφορα έγγραφα του 1979). 40-80

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Ναζί και Τεκτονισμός


Στις  αρχές του 1934 ο επικεφαλής του Ναζιστικού Κόμματος της Γερμανίας ανακοινώνει ότι όσοι Τέκτονες δεν παρατηθούν από τις Στοές τους δεν θα γίνονται δεκτοί στο Ναζιστικό Κόμμα. Ο Χέρμαν Γκέρινγκ την ίδια χρονιά οργανώνει εθελοντικές ομάδες οι οποίες αναλαμβάνουν να διαλύσουν τις Στοές σε ολόκληρη τη Γερμανία. Οι Τέκτονες δέχονται μεγάλες πιέσεις  και πολλοί χάνουν τις θέσεις τους στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, ακόμη και τις συντάξεις τους. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 1934 η Γκεστάπο αναλαμβάνει να κλείσει τις Στοές , τις βιβλιοθήκες ακόμη και τα αρχεία.
Στις 28 Οκτώβρη 1934, Υπουργός Εσωτερικών του Ράιχ  Wilhelm Frick εξέδωσε διάταγμα στο οποίο αναφέρονταν ότι οι Τέκτονες είναι εχθροί του έθνους και προχώρησε σε κατάσχεση όλων των περιουσιακών τους στοιχείων.  Ο Heydrich δημιούργησε ένα ειδικό τμήμα των SS ,Υπηρεσίας Ασφαλείας, (Sicherheitsdienst - SD), τμήμα II/111,το οποίο ασχολείτο  ειδικά με τον Τεκτονισμό. Τα μέλη της  SD πίστευαν ότι οι Τέκτονες ήλεγχαν τον τύπο , άρα και την κοινή γνώμη , επομένως ήταν σε θέση να προκαλέσουν πολιτική ανατροπή.
Ως μέρος της εκστρατείας -προπαγάνδα εναντίων των Τεκτόνων , οι Ναζί και άλλες τοπικές δεξιές οργανώσεις διοργάνωσαν αντιτεκτονικές  εκθέσεις σε όλη την  κατεχόμενη Ευρώπη. Στο Παρίσι (1940) και στις Βρυξέλλες το 1941 οργανώνονται οι δύο πρώτες τέτοιες εκθέσεις.  Η προπαγάνδα είναι τόσο έντονη όπου δεν είναι λίγες οι φωνές που λένε ότι οι Τέκτονες προκάλεσαν το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι Γερμανοί βάζουν στο <<παιχνίδι>> και τις κατοχικές κυβερνήσεις. Έτσι τον Αύγουστο του 1940,ο Vichy στη  Γαλλία εκδίδει διάταγμα που κηρύσσει τους Τέκτονες ότι είναι εχθροί του κράτους . Οι Γαλλικές αρχές δημιουργούν αρχείο με όλα τα μέλη της Μεγάλης Ανατολής της Γαλλίας.
Με το τέλος του πολέμου πολλά κειμήλια αλλά και Τεκτονικά αρχεία πέφτουν στα χέρια των Ρώσων και των Αμερικανών όπου κρατούνται για χρόνια ως επτασφράγιστο μυστικό .Με το πέρας του ψυχρού πολέμου πολλά από αυτά επεστράφησαν στις χώρες που ανήκαν. 
Διαφάνεια από το 1ο μέρος  μιας σειράς διαλέξεων που δημηουργήθηκε από το "Der Reichsfuehrer SS (1936)
 
 Αφίσα από αντιτεκτονική έκθεση στο Βέλγιο (1941)
Από την αντιτεκτονική έκθεση στο Μόναχο "Der ewige Jude'' (1937)
 Από αντιτεκτονική έκθεση στη Νυρεμβέργη που πραγματοποιήθηκε σε πρώην Στοά (1938)

Από αντιτεκτονική έκθεση στο Βερολίνο με θέμα "British Freemasonry" (1941)

To video του Kanye West που έχει δημιουργήσει σάλο στην αντιτεκτονική κοινότητα.

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Αδελφότητα DeMolay

Πολλοί Σεβάσμιοι βρέθηκαν στη Μινεσότα στις 20 Νοεμβρίου 2010 σε μια τελετή που πραγματοποιήθηκε στην αδελφότητα DeMolay.

Για όσους δεν γνωρίζουν πρόκειται για έναν οργανισμό ανδρών όπου δέχεται νέους 12-21 ετών και έχει ως κύριο σκοπό να τους ευαισθητοποιήσει σε θέματα απαραίτητα για την σύγχρονη κοινωνία. Τα μέλη αναπτύσσουν μεταξύ τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας που θα τους ακολουθούν σε όλη τους τη ζωή.

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Jacob Jehudah Leon


Τον 17ο αιώνα, ο ραβίνος Jacob Jehudah Leon, γνωστός επίσης ως Leon Templo, δημιούργησε ένα μοντέλο του ναού του Σολομώντα, αντλώντας πληροφορίες από το Βιβλίο των Βασιλέων και το βιβλίο του Σαμουήλ, με κάποιες πρόσθετες αναφορές από το βιβλίο των Χρονικών. Το 1675 μετέφερε το μοντέλο στο Λονδίνο όπου έγινε ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα. Όταν το είδαν ο Βασιλιάς Κάρολος Β 'και και ο Σερ Κρίστοφερ Ρεν εντυπωσιάστηκαν αφού είχε 13 πόδια ύψος και 80 πόδια πλάτος.


Αυτό το εντυπωσιακό έργο είχε σαν αποτέλεσμα να απεικονίζετε σε πολλά χαρακτικά και να μπει στο θυρεό της Grand Lodge of the Antients και αργότερα στο θυρεό της Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας.

Η Βιβλιοθήκη και το Τεκτονικό Μουσείο του Λονδίνου οργανώνουν έκθεση από 17 Ιανουαρίου έως 27 Μαΐου του 2011 με τίτλο Χτίζοντας το Ναό του Σολομώντα. Εκτός από τα χαρακτικά θα παρουσιαστούν στοιχεία για τις αρχαιολογικές αποστολές στους Αγίους Τόπους το 1800 εμπνευσμένες από Τέκτονες όπως ο Rob Morris και ο Robert Freke Gould.



20/11/2010 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΕΜΣτΕ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΟΑ ΤΗΣ GABON

20/11/2010


Το τριήμερο 19-21 Νοεμβρίου 2010, ο Μέγας Γραμματεύς παρέστη στην Ετήσια Μεγάλη Συνέλευση της Μεγάλης Στοάς της Gabon η οποία πραγματοποιήθηκε στην Libreville.

Το βράδυ της Παρασκευής 19ης Νοεμβρίου, ο Μέγας Γραμματεύς παρεκάθησε στο δείπνο υποδοχής που παρέθεσε στις επίσημες αντιπροσωπείες ο Μέγας Διδάσκαλος της Μεγάλης Στοάς της Γκαμπόν.

Στην Μεγάλη Συνέλευση η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 20 Νοεμβρίου παρέστησαν οι Μεγάλοι Διδάσκαλοι από την Μεγάλη Στοά του Μπενίν, την Μεγάλη Στοά του Καμερούν, την Μεγάλη Στοά της Γκάνας, την Μεγάλη Στοά της Ακτής Ελεφαντοστού, την Μεγάλη Στοά του Νίγηρα, την Εθνική Μεγάλη Στοά του Τόγκο, την Εθνική Μεγάλη Στοά της Γαλλίας, την Μεγάλη Ανατολή της Αϊτής, ο Αναπληρωτής Μέγας Διδάσκαλος από την Μεγάλη Στοά του Κονγκό, και οι Βοηθοί Μεγάλοι Διδάσκαλοι από την Μεγάλη Στοά της Μολδαβίας και την Μεγάλη Στοά της Σενεγάλης.

Το βράδυ παρετέθη επίσημος δείπνος, στο Προεδρικό Μέγαρο και ο Μέγας Γραμματεύς προσέφερε αναμνηστικό δώρο στον Μεγάλο Διδάσκαλο Σεβτ. Αδ. Ali Bongo Ondimba.

Την Κυριακή το πρωί οι επίσημες Αντιπροσωπείες μετέβησαν στο Pointe Denis, ένα νησί απέναντι στην Libreville και γευμάτισαν με τον Αναπληρωτή Μέγα Διδάσκαλο Πσεβ. Αδ. Jean Alevinat.


Πηγή: Εθνική Μεγάλη Στοά της Ελλάδος

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Οι Τέκτονες του Foxtron

Το Σάββατο που μας πέρασε οι Τέκτονες του Foxton της Νέας Ζηλανδίας παρουσίασαν στο κοινό τα <<μικρά>> μυστικά του Τεκτονισμού. Ντυμένοι με τα περιζώματα και τα διάσημά τους , περίπου 30 αδελφοί, μίλησαν για την παράδοση τα σύμβολα, τα τυπικά. Διευκρίνισαν ότι η αδελφότητα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην φιλανθρωπία ενώ παρατήρησαν ότι περνώντας τα χρόνια ο Τεκτονισμός γίνεται πιο εξωστρεφής ανοίγοντας τις πόρτες του στο κοινό.


Στη Νέα Ζηλανδία ο Τεκτονισμός υπάρχει για πάνω από 100 χρόνια. Τα μέλη του αυξήθηκαν κατακόρυφα κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου όπου προσέφερε στα μέλη του την ευκαιρία να ξεφεύγουν από τα του πολέμου .

Κατά τη συνάντηση τιμήθηκε ο αδ. John Shroud για τα 50 χρόνια του στον Τεκτονισμό.

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

Ουίλλιαμ Μπλέηκ



Ο Ουίλλιαμ Μπλέηκ γεννήθηκε στο Λονδίνο και η οικογένειά του ανήκε στη μεσαία τάξη. Ο πατέρας του Τζέημς Μπλέηκ ήταν αξιοσέβαστος έμπορος και μητέρα του ήταν η Catherine Hermitage. Οι γονείς του συνειδητοποίησαν από νωρίς πως το τρίτο από τα συνολικά πέντε παιδιά τους, διέθετε έντονη καλλιτεχνική κλίση και προσπάθησαν να βοηθήσουν τον Μπλέηκ προς αυτή την κατεύθυνση. Επέτρεψαν μάλιστα να εγκαταλείψει το συμβατικό σχολείο σε ηλικία δέκα ετών ώστε να αρχίσει να παρακολουθεί μαθήματα σε σχολή ζωγραφικού σχεδίου. Από μικρός, όπως ομολογούσε ο ίδιος βυθιζόταν σε εκστατικά οράματα.

Από την ηλικία των δώδεκα μόλις ετών ξεκίνησε να γράφει ποιήματα. Τον Αύγουστο του 1772, ο χαράκτης James Basire του προσέφερε θέση μαθητευόμενου, γεγονός που θεωρείται σημαντικό στην μετέπειτα εξέλιξη του Μπλέηκ. Συνολικά μαθήτευσε για επτά χρόνια και στο διάστημα αυτό εκπαιδεύτηκε σε όλες τις διαφορετικές χαρακτικές μεθόδους και τεχνικές. Παρά την κατάρτιση του, αποφάσισε να μαθητεύσει και στη σχολή ζωγραφικής της Βασιλικής Ακαδημίας, το 1779. Ένα χρόνο αργότερα, το 1780, παρουσιάστηκε δημόσια ένα υδατογράφημα του Μπλέηκ, στην ετήσια έκθεση της Ακαδημίας.

Το 1782 ο Μπλέηκ γνωρίστηκε με τον John Flaxman, ο οποίος επρόκειτο να γίνει προστάτης του. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκε την Catherine Boucher, ένα φτωχό και αναλφάβητο κορίτσι, την οποία ο Μπλέηκ θα εκπαίδευε, όχι μόνο στη γραφή και την ανάγνωση, αλλά και στη χαρακτική τέχνη. Εκείνη την περίοδο, ο George Cumberland, ένας από τους ιδρυτές της εθνικής πινακοθήκης του Λονδίνου, ήρθε σε επαφή με τα έργα του Μπλέηκ τα οποία και θαύμασε.



Η πρώτη συλλογή ποιημάτων του Ουίλλιαμ Μπλέηκ, Poetical Sketches (Ποιητικά Σχεδιάσματα), δημοσιεύτηκε του 1783 με τη χρηματική ενίσχυση του Flaxman και του αιδεσιμότατου A. S. Mathew. Ο Ρόμπερτ Σίλλιμαν Χίλλυερ αναφέρει για τα ποιήματα της συλλογής αυτής: "...είναι αποκαλυπτικά όχι μόνο της ιδιοφυΐας του αλλά και των επιδράσεων του από τη λυρική ποίηση της Ελισαβετιανής εποχής, από το Σαιξπήρειο δράμα, από το Γοτθικό ύφος, από τον Οσσιανό, από τη δίχως ρίμες "Ωδή προς την Εσπέρα" του Κόλλινς και από την υψηλή ρητορική του καιρού του".

Μετά από το θάνατο του πατέρα του, το 1784, λειτούργησε ένα κατάστημα ειδών σχεδίου και ζωγραφικής, μαζί με τον αδερφό του Ρόμπερτ. Συνεργάστηκαν με τον εκδότη Joseph Johnson, γεγονός που επέτρεψε στον Μπλέηκ να έρθει σε επαφή με σημαντικούς εκπροσώπους της αγγλικής διανόησης, όπως τον επιστήμονα Joseph Priestley, τον φιλόσοφο Richard Price, τον ζωγράφο John Henry Fuseli, με τον οποίο συνδέθηκε φιλικά, την φεμινίστρια Mary Wollstonecraft, αλλά και τον αμερικανό θεωρητικό και επαναστάτη Tom Paine. Ο Μπλέηκ έτρεφε μεγάλες ελπίδες για την αμερικανική και γαλλική Επανάσταση αλλά αργότερα απελπίστηκε με την άνοδο του Ροβεσπιέρου. Η Mary Wollstonecraft έγινε επίσης στενή φίλη του και το 1788 ο Μπλέηκ εικονογράφησε το έργο της Original Stories from Real Life. Μοιράζονταν ακόμη παρόμοιες απόψεις σχετικά με τη σεξουαλική ισότητα των δύο φύλων και το θεσμό του γάμου. Ο Μπλέηκ καταδίκαζε ανοιχτά την επιβεβλημένη αγνότητας της γυναίκας και τον προκαθορισμένο γάμο.

Το 1788 ο Μπλέηκ άρχισε να πειραματίζεται πάνω στη μέθοδο που θα χρησιμοποιούσε για να δημοσιεύσει τα ποιήματα του, όντας δύσπιστος απέναντι στους εκδότες της εποχής. Τελικά υιοθέτησε μια πρωτότυπη τεχνική εκτύπωσης συνδυάζοντας την ιδιότητα του χαράκτη και ζωγράφου με αυτή του ποιητή. Ιδιαίτερες λεπτομέρειες για την τεχνική του Μπλέηκ δεν είναι γνωστές. Η εκτύπωση αυτή περιελάμβανε σύμφωνα με εκτιμήσεις την εξής διαδικασία: αρχικά το γράψιμο των στίχων πάνω σε πλάκες χαλκού με τη βοήθεια μελανιού και πινέλων, χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα ανθεκτικό στα οξέα μέσο. Στη συνέχεια οι πλάκες εμβαπτίζονταν σε οξύ προκειμένου να διαλυθεί ο μη επεξεργασμένος χαλκός. Στο τελικά στάδιο, οι πλάκες χρωματίζονταν με υδατοχρώματα και τοποθετούνατν μαζί ώστε να αποτελέσουν έναν ενιαίο τόμο. Η μέθοδος αυτή ονομάστηκε από τον Μπλέηκ "Πεφωτισμένη εκτύπωση" (Illuminated printing) και συχνά τα έργα αυτής της μορφής αναφέρονται και ως "Πεφωτισμένα βιβλία". Ο Μπλέηκ χρησιμοποίησε τη "φωτισμένη" εκτύπωση για όλα τα του τα έργα από τη στιγμή που την επινόησε. Κάθε ένα από τα "φωτισμένα" βιβλία του αποτελούσε ένα μοναδικό έργο τέχνης. Ο Μπλέηκ θεωρούσε ότι η αυτόνομη δημοσίευση των βιβλίων θα μπορούσε να ελευθερώσει τον καλλιτέχνη από την τυραννία της λογοκρισίας από την εκκλησία και το κράτος. Ο μελετητής του έργου του Μπλέηκ Geofrey Keynes, αναφέρει πως τα "φωτισμένα" βιβλία του Μπλέηκ εμφανίζουν ομοιότητες με μεσαιωνικά χειρόγραφα που περιείχαν επίσης διακόσμηση. Σε μια επιστολή, ο Μπλέηκ αναφέρει ακόμα πως τη μέθοδο αυτή του την αποκάλυψε ο νεκρός αδελφός του Ρόμπερτ όταν πρόβαλε μπροστά του σε ένα νυχτερινό όραμα.

Ώριμα χρόνια

Το 1790 ο Μπλέηκ μετακόμισε με τη γυναίκα του στο Lambeth όπου θα παρέμενε για περίπου δέκα χρόνια. Εκεί συνέχισε να κατασκευάζει χαρακτικά για τα ποιήματα του και να εξελίσσει τα θέματα του. Είναι η περίοδος που εκδίδει έργα όπως Το βιβλίο του Ούριζεν (1794), Ευρώπη: μία προφητεία (1794), Το Τραγούδι του Λος' (1795) και Το βιβλίο του Λος (1795). Παράλληλα με αυτά τα έργα, σημαντικός καρπός της ιδιαίτερα δημιουργικής του παραμονής στο Lambeth ήταν και Οι Γάμοι του Ουρανού και της Κόλασης (1790-1793).

Από το 1800 εως το 1803, το ζεύγος Μπλέηκ έζησε στο χωριό Felpham του Σάσσεξ. Σε αυτό το διάστημα, συντηρούνταν οικονομικά από τον ποιητή William Hayley του οποίου έργα εικονογραφούσε ο Μπλέηκ. Επιπλέον, την περίοδο αυτή, ο Μπλέηκ συννελήφθη με αστήρικτες κατηγορίες πως σε καιρό πολέμου ενεργούσε ενάντια στη χώρα του. Είναι γεγονός πως ο Ουίλλιαμ Μπλέηκ ήταν πολέμιος των αξιών της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, κάτι που αποτύπωσε σαφώς και στα ποιήματά του, ωστόσο ποτέ δεν προέβει σε αντιεξουσιαστικές ενέργειες. Η παραμονή στο Felpham σημαδεύτηκε και από την ολοκλήρωση του ποιήματος Μίλτον (1803-1808). Αξίζει να αναφερθεί πως ο Μπλέηκ θεωρούσε τον Μίλτον ως τον μεγαλύτερο των ποιητών, αν και παράλληλα πίστευε πως είχε υποπέσει και σε ολέθρια σφάλματα.

Το επόμενο σημαντικό του έργο ήταν οι εικονογραφήσεις του για μια έκδοση του Τάφου του Robert Blair που εκδόθηκε το 1808 και συγκέντρωσε μεγαλύτερη προσοχή από όλα τα υπόλοιπα ποιητικά του έργα. Ωστόσο οι κριτικοί της εποχής δεν αντιμετώπισαν θετικά τις εικονογραφήσεις αλλά περισσότερο με διάθεση καχύποπτη και χλευαστική.

Την περίοδο 1809 εως 1815 ολοκλήρωσε το τελευταίο και μακροσκελές προφητικό του βιβλίο, την Ιερουσαλήμ, ενώ αργότερα δημιούργησε και μια σειρά εικονογραφήσεων για το Βιβλίο του Ιώβ (Book of Job), που θεωρούνται ως η σημαντικότερη καλλιτεχνική παραγωγή του Μπλέηκ. Το έργο του αυτό αποτέλεσε παραγγελία στις αρχές του 1820 του John Linnell, μέλος μιας ομάδας καλλιτεχνών που αυτοαποκαλούνταν "Αρχαίοι". Η ομάδα αυτή θαύμαζε το έργο του Μπλέηκ και τον στήριξαν τόσο οικονομικά όσο και ηθικά στα τελευταία χρόνια της ζωής του.

Μετά την ολοκλήρωση της Ιερουσαλήμ ο Μπλέηκ έγραψε ελάχιστη ποίηση αλλά αφοσιώθηκε στη ζωγραφική και τη χαρακτική. Εξαίρεση αποτελεί το Αιώνιο Ευαγγέλιο (The Everlasting Gospel) που ολοκληρώθηκε το 1818.

Ακόμα και στο τέλος της ζωής του παρέμενε ακμαίος και ιδιαίτερα οξυδερκής. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως προσπάθησε να μάθει ιταλικά με σκοπό να διαβάσει Δάντη. Σχεδίαζε επίσης να εικονογραφήσει τη Θεία Κωμωδία, έργο που ξεκίνησε περίπου το 1825 αλλά δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει. Πέθανε τον Αύγουστο του 1827.

Αποδοχή

Η στάση των κριτικών απέναντι στον Ουίλλιαμ Μπλέηκ, την εποχή που έζησε, κυμάνθηκε από την καχυποψία και την επιφύλαξη ως την απόλυτη εχθρότητα. Ακόμα, οι οραματισμοί του Μπλέηκ εκλαμβάνονταν από την πλειοψηφία ως δείγμα παραφροσύνης του ποιητή. Ο Μπλέηκ συχνά απογοητευόταν καθώς έβλεπε πως η δουλειά του αντιμετωπιζόταν με χλεύη. Το 1809 διοργάνωσε μια ιδιωτική έκθεση των πινάκων του με σκοπό να δημοσιοποιήσει το έργο του αλλά και να το υπερασπιστεί. Η έκθεση αυτή έτυχε ωστόσο πολύ ψυχρής υποδοχής. Ενδεικτική είναι η κριτική που άσκησε η εφημερίδα The Examiner:

"...ο Ουίλλιαμ Μπλέηκ, ένας δυστυχής παράφρων, ακίνδυνος κατά τα άλλα και γι' αυτό έξω από το άσυλο, θα περνούσε εντελώς απαρατήρητος αν δεν διακήρυσσαν δημόσια τον θαυμασμό τους για αυτόν πολλοί διακεκριμένοι καθηγητές και ερασιτέχνες. Οι έπαινοι τους οποίους οι κύριοι αυτοί επεφύλαξαν πέρυσι στις εικονογραφήσεις του Τάφου (του Robert Blair) που φιλοτέχνησε ο δυστυχής, κατόρθωσαν να τον ωθήσουν να δημοσιοποιήσει την τρέλα του και έτσι να τον εκθέσουν και πάλι αν όχι στη χλεύη, στον οίκτο του κοινού."

Ο ίδιος ο Μπλέηκ, υπερασπιζόμενος κάποτε το έργο του, παρατήρησε:

"Το Υψηλό παραμένει κατ' ανάγκη σκοτεινό για τους Αδύναμους ανθρώπους. Αυτό που μπορεί να είναι σαφές για έναν ηλίθιο δεν είναι άξιο της προσοχής μου."

Σήμερα αναγνωρίζεται ως ο αυθεντικότερος και πιο εκλεκτός από τους ρομαντικούς ποιητές και θεωρείται μια από τις σημαντικότερες μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Είναι κοινή διαπίστωση των μελετητών του, πως η αξία του Μπλέηκ δεν περιορίζεται μόνο στο γεγονός πως αποτέλεσε έναν αξιόλογο ρομαντικό ποιητή αλλά κυρίως στο ότι κατόρθωσε παράλληλα να δημιουργήσει και να απεικονίσει ένα εξαιρετικά πολύπλοκο προσωπικό μυθολογικό σύστημα.

George Washington Masonic National Memorial


Στις 22 Φεβρουαρίου 2010 η Ένωση George Washington Masonic National Memorial γιόρτασε τα 100 χρόνια από τη ιδρυσή της. Τέκτονες αλλά και προσωπικότητες από όλο τον κόσμο έλαβαν μέρος στις εκδηλώσεις όπου συνέπεσε με τα 278α γενέθλια του George Washington.


Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση




Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Από ψυχής

Λένε πως στον Τεκτονισμό πρέπει να μιλάς με την ψυχή σου. Να καταθέτεις στους αδελφούς σου αυτά που βασανίζουν την ψυχή σου και το πνεύμα σου. Και αυτό γίνεται μόνον εάν νιώσεις τους άλλους ως ένα μέρος της οικογένειάς σου.


Κάποτε λοιπόν ένας αδελφός αισθάνθηκε την ανάγκη να το κάνει. Και σε μια συνεδρία κατέθεσε την ψυχή του. Έτσι απλά και αυθόρμητα. Το ποιηματάκι που ακολουθεί φωτογραφίζει πως ,κάποιοι από αυτούς που θέλουν να ονομάζονται αδελφοί, αντιμετώπισαν την κατάθεση ψυχής του αδελφού.

Έτσι….. για να μην νομίζουμε ότι όλοι οι Τέκτονες είμαστε καλόκαρδοι και καλοπροαίρετοι.



Με την καρδιά σου λέγαν να μιλάς

Κατάθεση ψυχής να προσπαθείς να κάνεις

Όχι τις σκέψεις των παλιών να αναμασάς

Τυφλά των φιλοσόφων λόγια να επαναλαμβάνεις



Έτσι αποφάσισα να κάνω κι εγώ

Με αδελφούς να μοιραστώ τα λόγια της καρδιάς μου

Μα τρόμαξα σαν είδα όρθια αρπαχτικά

Να ξεδιψούν απ’ την πηγή της άγριας μοναξιάς μου.

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

New Temple Lodge

Μέλη της New Temple Lodge του Swindon της Αγγλίας ,σε ειδική τελετή , τίμησαν και προσέφεραν χρηματικά ποσά σε επτά φιλανθρωπικά ιδρύματα της περιοχής.


Τα ιδρύματα ήταν:

1.Salvation Army,

2.Swindon’s Women’s Refuge,

3.The Swindon branch of the Alzheimer’s Society,

4.The Wiltshire Blind Association,

5.Prospect Hospice,

6.The Swindon Coeliac Group

7. The Swindon branch of the National Autistic Society.

O υπεύθυνος Frank Hinchcliffe που συντόνισε την όλη ενέργεια, είπε ότι σκοπός ήταν να παρουσιαστεί στην τοπική κοινωνία που πηγαίνουν τα χρήματα που συγκεντρώνονται.